01-06-2014, 06:46 AM
Zincir takmak artık eskisi kadar zor değil ama bir kaç küçük ipucuna ihtiyacınız olabilir. İşte zincir takmanın incelikleri..Pratik takılabilen
Zinciri seçerken lastik ebadınıza göre seçin. Küçük veya büyük zincirin lastiğe bir faydası olmaz. Zincir markaları lastik ebatlarına göre sıralama yaparlar ve her markanın kendi sıralaması farklıdır. Bu yüzden zincirin kutusunun üzerinde lastik ölçülerine bakarak sizin aracınıza uyanını tercih edin.
Patinaj zinciri ve kar paleti ile maksimum 50 km/s hız yapmanız gerekir. 50 km/s’nin üzerindeki hızlarda zincirin ve paletin kırılma ve kopma riski bulunur. Ayrıca 50 km/s’nin üzerinde yapılan frenlerde metalin sürtünmesinden dolayı tehlike oluşabilir.
Patinaj zinciri ve kar paleti çekişin olduğu lastiğe takılmalıdır. ABS’li araçlarda dört tekerleğe de zincir takmakta yarar vardır. ABS sensörü bir tekerlekteki kaymayı belirlediğinde
Virajlarda zincir takalıyken daha dikkatli olmak gerekir. Hızlı girilen virajlarda zincir lastiğin bir tarafında toplanır ve lastiğin gücüne dayanamayarak kopar. Bu yüzden zincir takılıyken ani hareketlerden ve virajlara hızlı girmekten kaçının. Zinciri belli periyotlarda kontrol edin. Zamanla zincir bollaşacaktır ve boşluğu alarak hem güvenliğinizi artırır
Eğer kar otoyol gibi yerlerde kalktıysa ve buzlanma yoksa ve siz uzun süre bu yolu kullanacaksanız zinciri veya paleti çıkartın. Çünkü bu durum yavaş gitmenizi
Zinciri tekrar kullanmak için iyi korumanız gerekir. Kar suyu metaller üzerinde yıpranmayı artırması ile ünlüdür. Zincirin ömrünü uzatmak için aracınızdan çıkarttığınız anda su ile durulayın ve kurutun. Kuruyan zinciri son kez bir bez yardımı ile silerek kendi kutusuna veya alet çantanıza koyun. Unutmayın bir sonraki yıl zincire ihtiyacınız yeniden olabilir.
--> webfast.10tl.net
Takmatik zinciri tekerleğe takarken izlemeniz gereken yollar ;
1 - Çekişin olduğu lastiğin arkasından zinciri yere doğru yatırın.
2 - Esnek çelik halatın kırmızı olan bölümünü jant hizasında kilitleyin.
3 - Sarı renkli halatın ucunu sarı fosfor boyalı kilide takın.
4 - Çelik halatı geriye iterek zinciri lastiğe tam olarak oturtun.
5 - Yeşil renkli gergi zincirinin yeşil fosfor boyalı U kilitleme geçirerek kilitleyin.
6 - Yeşil gergi zincirinin yeşil fosfor boyalı plastik kılavuz yuvasından geçirerek gerdiğiniz ve ucundaki lastik kancayı çevre zincirine takın.
7 - 100 m sonra zinciri tekrar gerin
--> webfast.10tl.net
kar zincirini yere seriniz
zincirin ortasına takoz koyunuz.
Tekerleğinizi takozun üzerine çıkarınız
klipsleri takarak zinciri lastiğe sarınız
gergi lastiklerini zincire takın
http://www.karzinciri.com/wp-content/uploads/2010/12/serme-kar-zinciri6-300x225.jpg
serme kar zinciri monte edilmiştir.
Webfast ile Güvenli sürüşler dileriz. :yasa: :icon_yuhuu:
Zinciri seçerken lastik ebadınıza göre seçin. Küçük veya büyük zincirin lastiğe bir faydası olmaz. Zincir markaları lastik ebatlarına göre sıralama yaparlar ve her markanın kendi sıralaması farklıdır. Bu yüzden zincirin kutusunun üzerinde lastik ölçülerine bakarak sizin aracınıza uyanını tercih edin.
Patinaj zinciri ve kar paleti ile maksimum 50 km/s hız yapmanız gerekir. 50 km/s’nin üzerindeki hızlarda zincirin ve paletin kırılma ve kopma riski bulunur. Ayrıca 50 km/s’nin üzerinde yapılan frenlerde metalin sürtünmesinden dolayı tehlike oluşabilir.
Patinaj zinciri ve kar paleti çekişin olduğu lastiğe takılmalıdır. ABS’li araçlarda dört tekerleğe de zincir takmakta yarar vardır. ABS sensörü bir tekerlekteki kaymayı belirlediğinde
Virajlarda zincir takalıyken daha dikkatli olmak gerekir. Hızlı girilen virajlarda zincir lastiğin bir tarafında toplanır ve lastiğin gücüne dayanamayarak kopar. Bu yüzden zincir takılıyken ani hareketlerden ve virajlara hızlı girmekten kaçının. Zinciri belli periyotlarda kontrol edin. Zamanla zincir bollaşacaktır ve boşluğu alarak hem güvenliğinizi artırır
Eğer kar otoyol gibi yerlerde kalktıysa ve buzlanma yoksa ve siz uzun süre bu yolu kullanacaksanız zinciri veya paleti çıkartın. Çünkü bu durum yavaş gitmenizi
Zinciri tekrar kullanmak için iyi korumanız gerekir. Kar suyu metaller üzerinde yıpranmayı artırması ile ünlüdür. Zincirin ömrünü uzatmak için aracınızdan çıkarttığınız anda su ile durulayın ve kurutun. Kuruyan zinciri son kez bir bez yardımı ile silerek kendi kutusuna veya alet çantanıza koyun. Unutmayın bir sonraki yıl zincire ihtiyacınız yeniden olabilir.
--> webfast.10tl.net
Takmatik zinciri tekerleğe takarken izlemeniz gereken yollar ;
1 - Çekişin olduğu lastiğin arkasından zinciri yere doğru yatırın.
2 - Esnek çelik halatın kırmızı olan bölümünü jant hizasında kilitleyin.
3 - Sarı renkli halatın ucunu sarı fosfor boyalı kilide takın.
4 - Çelik halatı geriye iterek zinciri lastiğe tam olarak oturtun.
5 - Yeşil renkli gergi zincirinin yeşil fosfor boyalı U kilitleme geçirerek kilitleyin.
6 - Yeşil gergi zincirinin yeşil fosfor boyalı plastik kılavuz yuvasından geçirerek gerdiğiniz ve ucundaki lastik kancayı çevre zincirine takın.
7 - 100 m sonra zinciri tekrar gerin
--> webfast.10tl.net
kar zincirini yere seriniz
zincirin ortasına takoz koyunuz.
Tekerleğinizi takozun üzerine çıkarınız
klipsleri takarak zinciri lastiğe sarınız
gergi lastiklerini zincire takın
http://www.karzinciri.com/wp-content/uploads/2010/12/serme-kar-zinciri6-300x225.jpg
serme kar zinciri monte edilmiştir.
Webfast ile Güvenli sürüşler dileriz. :yasa: :icon_yuhuu: